}

Jom usha entry ini

Gemuk atau kurus ?

Views
Assalamualaikum
Peacee Yo(!) ^_^v



Kebanyakkan zaman sekarang ramai perempuan yang inginkan berbadan kurus . Sampaikan tak makan kes nak kuruskan badan *bersukan tak nak pulak . Kenapa perlu kurus ? Ada aku ternampak post di Facebook
yang berbunyi " kurus nak tarik perhatian lelaki atau anjing ? " . Perhh ! ayat bukan main lagi . 

Bagi aku , aku lebih sukakan gemuk dari kurus . Kenapa , apakah , bagaimana ? Pelbagai soalan yang bermain diminda . Punca aku suka gemuk kes aku suka dipeluk ! Aku dipeluk oleh orang² yang muhrim sahaja . Yang bukan muhrim , kaki sampai ke muka kod . 



Dulu time aku darjah 3 *tak silap aku lah berat badan aku 50kilo ! Tak caya ? Hahaa.. Dulu time kecik aku kuat minum susu botol bukan susu yang dalam gelas . Aku tak reti nak minum dalam gelas rasa lain . Hehee. Time aku gemuk dulu aku cousin *girl aku suka pelok bila aku gi tidor rumah diorang . Memang best tambah² bila time hujan .. Fuhh ! 

Tapi sekarang ni aku makin kurus ! Kenapa ? Kenapa ?! Sedih .. Cousin semua tak nak pelok aku dah . Diorang kata bila pelok ja rasa tulang ! Nahai .. Sedih kod . Bila aku tidor atas toto yang nipis sakit pinggang kena tulang . Dulu time gemuk tak dak pulak rasa sakit pinggang.

Sekarang cousin , kawan mak , pak/mak menakan dengan kawan aku pakat tanya " macam mana hang boleh kuquih ? Kongsi la tips sikit .. " lebih kurang ayat tu lah . Alahai , aku tak dak tips tapi meh aku cerita camna aku boleh kurus.

Aku mula kurus start form 1 sejak aku tak minum susu dah . Aku time tu kurus mendadak . Dulu aku sekolah di SMKAH *ayer hitam . Bilangan pelajar sekolah tu mencecah 1+++ . Terlalu ramai pelajar , pihak sekolah buat sesi pagi dengan sesi petang . 

Masa form 1 hingga form 3 sesi sebelah petang . Start belajar pukul 1.30ptg tapi aku pegi sekolah pukul 11.30pg sebab aku naik Bas Chai . Pagi sebelum pegi sekolah tu kadang tak sarapan dah , nak strika baju lah , buat kerja kolah yang tertunda la . Mana sempat . 

Rehat pulak pukul 3.20 kod tak silap .Waktu tu baru nak makan ! Macam mana tak kurus mendadak dalam sehari tu pukul 3.20ptg baru nak makan . Selama tiga tahun rutin aku lagu tu . Masuk form 4 pindah sekolah gi SMKM *mergong . 


Berat badan aku sekarang ne 45kilo stabil dengan ketinggian aku yang pendekk ! Lagi pun orang kata gemuk tu sihat kurus tu tak bermakna sakit . Lagipun kalau kurus sampai nampak tulang tu menarik perhatian anjing namanya . Tak elok lah kalau kurus sangat , melayang kang jadi wau pulak . Har , sudah !

Ok , setakat itu sahaja post aku kali ne . Jam pukul 6 pagi . Masih awai lagi , nak lena sekejap . Hehee.. Goodnigth reader .. Assalamua'alaikun .. Zzzz...







♥ Thank you usha entry diatas ! Like lah kalau suka ♥ !

4 comments:

Lissa LaLissa said...

hihi~everybody is beutiful on it's own way. :)

siti ZAHARA said...

kurus ke.. gemuk ke..asal tak berpenyakit..syukur..apa2 pn saya syukur apa yang di beriNYA..:)
*Tpi saya nak gemok heee

Dayah Danisha said...

@Lissa LaLissa :D

Dayah Danisha said...

@siti ZAHARA a'ah .. betul tue .. okay , kita geng ! hee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
footer