}

Jom usha entry ini

Belajar Cinta Dari Cicak ! ♥

Views
Assalamualaikum
Peacee Yo(!) ^_^v

Baca sampai habis tau ? Muehehe . Hope korang faham ♥







Ada seorang lelaki ni . Dalam rancangan nak "me-renovate" kan rumah usangnya . Ahaaa . Biasalah , kalau dah kata rumah usang tu , mesti lah korang bayangkan rumah kayu yang buruk and lapuk kan ? Err . Ye ke . Ke Lyssa sorang je yang terbayang gitu ? muahhaha .

Sedang lelaki itu membelek kayu-kayu buruk kat bawah rumah tu , lelaki tu ternampak seekor cicak yang terperangkap di bahagian celah-celah ruang yang kosong tu sebab kakinya melekat pada sebuah surat .

Dia rasa kesian lalu mengangkat cicak itu keluar daripada ruang kosong tu . Tanpa fikir panjang , lelaki tu pun membuka surat itu dan ternyata surat tersebut telah berada di situ 10 tahun yang lalu yang ketika rumah itu pertama kali dibuat . Erghh ~

Haaa . Apa yang jadi ? Macam mana cicak tu boleh bertahan dalam kedudukan terperangkap dalam masa 10 tahun ? Dalam keadaan gelap 10 tahun , tanpa bergerak sedikitpun , merupakan sesuatu yang mustahil dan serius , tak masuk dek akal !

Lelaki tu , terfikir .. Macamana cicak tu dapat bertahan hidup selama 10 tahun tanpa berpindah dari tempatnya sejak kakinya melekat pada surat itu . Macam mana dia makan ? Arghh . Buntu bila memikirkannya !

Lelaki tu pun terus perhatikan cicak tu . Apa yang dia buat dan dimakannya hingga dapat bertahan ?? Kemudian , tak tahu dari mana datangnya , seekor cicak lain muncul dengan makanan di mulutnya . Arghhhh !!

Lelaki tu rasa terharu gilerr ah kan bila tengok hal tu . Ternyata ada seekor cicak lain yang selalu memerhatikan cicak yang terperangkap itu selama 10 tahun . Wowwww ! o.O

Sungguh ini sebuah cinta , cinta yang indah . Cinta dapat terjadi juga kepada binatang yang kecil seperti dua ekor cicak tadi . apa yang dapat dilakukan oleh cinta ? Tentu sahaja sebuah keajaiaban . Bayangkan , cicak tu tak pernah pun menyerah dan tak pernah berhenti memerhatikan pasangannya selama 10 tahun . Bayangkan bagaimana binatang sekecil itu dapat memiliki kurniaan yang begitu mengagumkan !





Jangan Pernah Mengabaikan Orang Yang Anda Kasihi :) 



♥ Thank you usha entry diatas ! Like lah kalau suka ♥ !

5 comments:

Lissa LaLissa said...

cicak lagi sweett.. hee >.<

Dayah Danisha said...

@Lissa LaLissa Betul tue

ezyra daniel said...

amboiii sweet tul muka cicak uwh hahah

Myra Abdullah said...

semua ciptaan Allah swt pasti akn dikurniakan perasaan cinta dan syg.

bertambah terharu bile dgn lgu kt blog awk ni =)

Dayah Danisha said...

@Myra Abdullah Hihii... kebetulan tue

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
footer