}

Jom usha entry ini

Sebab itu Islam mengharamkan makan babi

Views

Akhirnya , tamat sudah pmr aku . Ok , hari ni aku nak kasi tahu korang kenapa daging babi diharamkan makan . Sepatutnya semua agama patut diharamkan juga . Bukan apa , daging tu tak elok di makan . Semua agama boleh tengok .




Lepas korang tengok video ne , terpulang kepada korang masih nak makan ke tak ? Sebuah penelitian sederhana dengan menuangkan coca cola keatas daging babi membuktikan bahwa daging babi kurang baik bagi kesihatan.



Tahu , itu adalah belatung . Yang macam ulat. Ehh ! geli ngat aih ! Ne gambar belatung yang kurang jelas di dalam video tu :


Daging babi diharamkan oleh islam kerana Allah(Tuhan) tahu bahawa dalam daging tersebut ada parasit yang boleh membahayakan manusia. Oleh itu daging tersebut diharamkan. 

Tuhan tahu segala-galanya. Sebab tu Allah(Tuhan) larang hambanya makan babi. Lagi ada kes dimana seseorang itu boleh jatuh sakit kerana ulat didalam daging tersebut.

Tentang babi

Babi adalah binatang yang paling kotor . Suka memakan bangkai dan kotorannya sendiri & kotoran manusia pun dimakannya. Sangat suka berada pada tempat yang kotor, tidak suka berada di tempat yang bersih dan kering. Babi haiwan pemalas , tidak tahan terhadap sinar matahari, tidak gesit, tapi makannya rakus (lebih suka makan dan tidur), bahkan paling rakus di antara haiwan jinak lainnya. 

Babi juga adalah haiwan yang kerakusannya dalam makan tidak tertandingi haiwan lain. Ia makan semua makanan yang ada di depannya. Jika perutnya telah penuh atau makanannya telah habis, ia akan memuntahkan isi perutnya dan memakannya lagi, untuk memuaskan kerakusannya.  Kadang ia mengencingi makanannya terlebih dahulu sebelum memakannya.
Pengotor betul !
Sebuah artikel pernah mengatakan : ”Bahwa seseorang itu berkelakuan sesuai dengan apa yang dimakannya.” 
Ciri-ciri babi  


1. Babi adalah tempat penampung penyakit seperti Cacing Pita, Cacing Spiral, Cacing Tambang, Cacing Paru-Paru, Bakteri TBC, virus cacar, virus kudis,dll.

2. Daging Babi empuk namun sulit dicerna, akibatnya nutrient tidak dapat dimanfaatkan tubuh.

3. Kantung Urine (Vesica Urinaria) babi sering bocor, sehingga urine tesebut merembes ke dalam daging. Akibatnya daging tersebut terkontaminasi kotoran yag semestinya dibuang keluar bersama urine.

4. Lemak Punggung tebal dan mudah rosak oleh proses ransiditas Oksidatif (tengik), dan tidak layak dikonsumsi manusia.

5. Babi merupakan carier virus/ penyakit Flu Burung (Avian Influenza). Di dalam tubuh babi, virus (H1N1 atau H2N1) yang tidak ganas dan tidak menular ke manusia akhirnya bermutasi menjadi virus H5N1 yang ganas/mematikan dan menular ke manusia.




6. Penyakit yang ditularkan oleh babi antara lain :

a. Pengerasan urat nadi
b. Naiknya tekanan darah
c. Nyeri dada yang mencekam (Angina Pectoris)
d. Radang (nyeri) pada sendi-sendi tubuh.
e. Kolera babi (penyakit berbahaya yang disebabkan oleh virus)
f. Keguguran nanah (disebabkan bakteri prosilia babi)
g. Kulit kemerahan yang ganas dan menahun (bersifat mematikan), dll.

7. Peningkatan kolesterol yang disebabkan oleh daging babi yang terkandung cacing babi di dalamnya dan menghambat proses penguraian protein dalam tubuh.

8. Mengakibatkan penyakit kanker usus, iritasi kulit, eksim, dan rheumatic.

9. Virus-virus influenza yang berbahaya hidup dan berkembang karena medium babi.

10. Daging babi merupakan penyebab utama kanker anus dan kolon

11. DNA babi mirip dengan manusia, sehingga sifat buruk babi dapat menular ke manusia. Sifat yang ditularkan babi ke manusia antara lain :

Ust. Muhammad Umar Abduh (Perancis) menyebutkan bahwa babi menularkan sifat suka berzina.




Ok , itu ja . Tulis panjang² ada orang nak baca ke ?



♥ Thank you usha entry diatas ! Like lah kalau suka ♥ !

12 comments:

Fendy said...

menyeramkan je bila baca artikel ni...banyak sgt keburukan babi ni...

Dayah Danisha said...

@Fendy A'ah . tambah2 tengok belatung to . Wekk !

Anonymous said...

entry yg baikkk!

eeee.. geliiiii... mkin x sukaaa ngn bab* bile baca pasal ni... eeee puihhh huuhuhuu

Elvy Nellysha said...

yuckksss ! geli kemain~~

Dayah Danisha said...

@Anonymous Haha ! pastikan jangan makan. ^_^

Dayah Danisha said...

@Elvy Nellyshayekkk !

❤farahin izzati❤ said...

saya suka entri ini,
dapat menambah pengetahuan malam2x mcm ni hehe
thanx blogger :D

Dayah Danisha said...

@❤farahin izzati❤ eye ? hehe... Sama2x kita tingkatkan ilmu .
Sama2x blogger XD

Safuraa Abdul Rashid said...

tahniah dah habis pmr..moga dpt keputusan cemerlang k..hehehe..1 entry yg menarik, insya'allah dik, ada org yg membacanya.. :)

Dayah Danisha said...

@Safuraa Abdul Rashid Hehe... insha'allah , aminn ! . Terharu. XD

Zafirah Aidahh :) said...

Seram lah pulak :p Heyy , Jom join segmen saya : http://aimishyuu.blogspot.com/2012/10/segmen-3rd-blog-paling-awesome.html . Nak jadi sponsor tak ?

Dayah Danisha said...

@Zafirah Aidahh :) hehe.. ok ! bleh je

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
footer