}

Jom usha entry ini

Aku dibuli sama adik ?

Views

Aduhh ! Tadi aku kena buli ngan adik . Adik buli aku dekat tesco ! Tesco kowd . Adoiy malu wey ! bukan adik kedua tapi adik kecik tu. Dia buat perangai ngan mak tinggal aku sorang-sorang . 
(ne lah budaknya,danish)

Masa tu dia naik tempat letak karpet banyak-banyak tu . Lepas dok atas tu , dia buat perangai tak mau turun . Ha tudia ! mak ngan adik kedua pi tang lain tinggal aku . Aku dok suruh turun dia kata 'tak mau !' Baguih sunggoh ! Takotkan dia kata ada katak bawah tu . Dia kata "mana-mana ? Tak dak pun" geram betoi. Aku duk hinggaq tang tu . Orang pakat tengok . Mampuih pi .

Pastu ada abang adik ne mai . Tanya "adik?" . Kata "har, sambil senyum-senyum(malu) . Mau tau la , ngan adik tak mau turun. Pastu abang tu kata "adik buli kak " sambil gelak . Adoiy , tambah malu la. Adik plak dok main tarik-tarik tanda harga . Ish , na kena sunggoh. Adik abang tu kata "cabut buang terus" hat tu pun dok menyakat jugak . 

Last-last ,  baru teringat kata nak beli kek . "Adik-adik , tadi kata nak beli kek , kaih lorh. Satgi kedai tutup." Har, baru nak bangun . Hadoiy , kan bagus dari awal lagi aku sebut pasal kek . Naya gak kena buli . 

Masa nak dukung tu , adoiy mau patah tulang nampaknya . Berat budak ni 20KILO ! Dah la berat , nak suruh dukung plak. Apakan daya . Nasib dok tempat tinggi . "adik meh naik kokko" . tau kan kokko tu aper ? Naik-naik allah . Dia cekek leher plak. Masa tu dah sekerat jalan dah . Bagi turun , dukung kot depan plak. Allah , tak mau naik plak.

Suruh dia jalan , da ka patut dia lari main aci sembunyi lak celah-celah baju tu. Adoiy , terpaksa la ligan . 

Camtu la al-kisah nya... 
Pelek kedah sikit , memang piauww !


♥ Thank you usha entry diatas ! Like lah kalau suka ♥ !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
footer