}

Birthday party in June

Ada orang tak ? Hari ne best la. Haha ! 1 hari yang memenatkan . Sambut bufday bulan 6 paling best (bagi aku la) .Hari ne 29.6.2012 aku ngan sepupu ku sambut bufday 4 orang sekali gus ! Terbaekk rr ? haha ! Tok pun sambut sekali . Tok 28.6.1946 birtday dia. Family besar aku ramai yang lahir bulan 6 . So , sambut sekali gus senang . Parti buat dekat rumah tok . Pakat-pakat mai . Penuh ruang uhh ! Jom kita tengok gambar yang telah diSNAP !
Ne aku yang potong , basuh and bla.. bla.. bla.. Rajin nya aku . Haha ! perasan ! ayam ne korang taw na buat ape ? Buat chickencop ! ne makanan favourite aku . Hehe.. tembun la kau lepas ne...
Jom pakat-pakat potong daging !!
Ne lah tok aku . Allah ! tak nampak muka lak +_=! tak pa , scoll bawah lagi.
Ne NUR AIN . Comelnye senyumanmu
Potong-potong , jangan tak potong . hehe...
Comel betul 2 orang baby ne (Danish , Hazim )
Gaul kak liana
Har, ne lah kuah chickencop . Tapi ne kuah blackpaper. Kalau kuah carrot , ohh ! sedap . Tapi blackpaper ne sOdap jugak . Cetry..
Hai , peace yO ! free hair
Ehh , tok ne tak nak kalih pulak . Kalih la sini . Kawan-kawan cek na tengaok tok ne..
Antara bahan-bahan yang diperlukan..
Ne antara sepupu ku yang rapat juga la . Dianna dengan Hamiza .
Ne dah start buat chicken dia. Kuah dah siap .
Ne firdaus . Call Adush . Ehh ! Adus kenapa dok jauh sangat . Meh sini , kesian dok sorang-sorang
Hah ! ne sorang lagi . potong kubis pun nak jauh-jauh juga ? Hadoiy..
Har, ne la cameramen yang dari tadi dok snap sana , snap sini .Tak nampak muka lak
Step yang pertama nak buat ayam dia . Salut ayam ngan tepung . Step kedua salut ngan telur .
Step ketiga salut lagi ngan apa benda tah tak reti nak sebut/eja
Lepas dah abeh salut menyalut ne . Tadaa ! begini lah rupa nya . Macam ayam KFC plak. Terliur da ne.
Step keempat tunggu apa lagi , goreng la !
Orang tengah goreng ini punya ayam , sempat lagi snap ye !
Masa letak ayam dalam kuali yang panas penuh dengan minyak dia keluar buih . Memang begitu kOd . Besa lar, first time masak chickencop.
Adush ne chef pertama . Aku chef kedua . Sekadar membantu http://matcuoi.com
Ne la hasil nya . Pehh ! sedap beb ! http://matcuoi.com
Jom makan . Ko makan habeh sepinggan baru nak ajak. Hehe, sorey .
Sempat lagi bergaya dengan belon .
Kek Boboyboi tu beb ! Ne antara yang sambut bufday :
Nur Ismahani
Nur Afiqah
Nor Amalia
Fatimah (dapat jugak akhirnya masa tengah buka present dari family aku)
Begini kesudahan nya. Sorey , aku jadi camerawoman ! ^_^


♥ Thank you usha entry diatas ! Like lah kalau suka ♥ !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
footer